Czym jest telefon IP i jak go wykorzystać?

Jak wyglądają telefony IP?

Telefon IP wygląda identycznie jak tradycyjny aparat telefoniczny. Jest wyposażony w słuchawkę, klawiaturę, niekiedy także posiada dodatkowo wyświetlacz. Jedyną różnicą jest to, że telefony IP mają wyjście do Internetu, najczęściej jako gniazdo RJ-45 Ethernet, a nie, jak zwykłe aparaty, wyjście analogowej linii telefonicznej bądź ISDN.

By skonfigurować telefony Ip, potrzebny jest komputer, natomiast nie ma konieczności używania komputera podczas prowadzenia rozmów VoIP. Konfiguracja jest bardzo szybka, prosta i intuicyjna.

Telefony IP – dlaczego warto z nich korzystać?

Telefony IP umożliwiają prowadzenie znacznie tańszych rozmów w porównaniu do tradycyjnych telefonii. Co więcej, wielu operatorów VoIP oferuje darmowe połączenia w ramach jednej sieci. Tego typu rozwiązanie sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy chcemy skontaktować się z rodziną, bliskimi przebywającymi za granicą lub prowadzimy międzynarodowy biznes.

Korzystanie z telefonów IP niesie za sobą mnóstwo korzyści. Przede wszystkim, wykonywane z nich połączenia realizowane są za pomocą technologii VoIP, dlatego mamy gwarancję niezwykle wysokiej jakości dźwięku, szybkości działania i niezawodności, co jest szczególnie istotne, gdy poszukujemy rozwiązania do biura i zależy nam na tym, by nasi klienci mogli bez trudu i zakłóceń dzwonić do naszej firmy. Telefon IP – w zależności od modelu – może być zarządzany przez panel www bądź menu ekranowe. Jego przeciętny koszt to ok. 100 zł, cena uzależniona jest od ilości funkcji. Jeśli chodzi o dodatkowe funkcje, telefony IP umożliwiają prowadzenie telekonferencji, korzystanie z trybu głośnomówiącego, tworzenie książek adresowych, obsługę kilku linii i wiele innych, dodatkowych udogodnień. W przypadku prowadzenia firmy, gdy chcemy zarządzać telefonami pracowników z poziomu jednego konta, wybór telefonu IP jest doskonałym rozwiązaniem.

Podziel się ze znajomymi: