McDonald’s na telefon?

Kogo możemy spotkać za ladą w McDonald’s? Zazwyczaj są to studenci lub osoby poszukujące pracy. Od jakiegoś czasu możemy składać zamówienia za pomocą stacjonarnego panelu dotykowego, lecz Stany Zjednoczone idą o krok dalej! W USA rozpoczął się właśnie pilotażowy program zamawiania przez smartfona.

Zasada jest prosta: uruchamiamy aplikację na smartfonie, wybieramy interesującą nas restaurację i komponujemy zamówienie. Gdy dotrzemy na miejsce, musimy tylko się „zameldować” i dokonać płatności, a po chwili możemy odebrać przygotowany posiłek. Meldunek można też załatwić wcześniej (np. kiedy jedziemy samochodem), a dzięki GPS-owi jedzenie będzie gotowe w samą porę.

Na razie aplikacja jest testowana w 29 restauracjach w Kalifornii. W ciągu tygodnia dołączyć mają kolejne 22 w Waszyngtonie. Celem do końca roku jest zaś wprowadzenie rozwiązania do wszystkich 14 tysięcy punktów w Stanach Zjednoczonych oraz 6 tysięcy w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii i Chinach.

ronald-mcdonald-profile

 

McDonald’s to nie pierwsza firma, która zdecydowała się na wprowadzenie tego rozwiązania. Podobne aplikacje udostępniły między innymi Starbucks, Chipotle i kilka pizzerii. Nie zawsze jednak działa to jak należy. Odniósł się do tego właściciel sieci Steve Easterbrook: lepiej zrobić to dobrze, niż być pierwszym na rynku.

 

Źródło: Techspot

Podziel się ze znajomymi: