Dolphin Gamecube/Wii Emulator zyskuje na wydajności dzięki DirectX 12

directx12-super-mario-galaxy-640x0

Dzisiaj pisaliśmy już o tym, że nowe F1 2015 firmy Codemasters otrzyma wsparcie dla API DirectX 12, aczkolwiek w sieci pojawiła się kolejna ciekawostka związana z tą biblioteką.

Otóż Dolphin znany i ceniony emulator Gamecube oraz Wii dzięki zaimplementowaniu DX12 może zyskać bardzo dużo. Już dwa miesiące temu jeden z użytkowników forum powiązanego z emulatorem, niejaki hdcmeta, zapowiadał, że dzięki DirectX w wersji 12 możemy spodziewać się nawet 50% przyrostu wydajności aplikacji. Projekt Pierra Bourdona (prawdziwe imię hdcmeta) został doceniony i ewoluował do tego stopnia, że został zaimplementowany w najnowszej testowej wersji emulatora.

Skok wydajności potwierdzać zdają się także inni użytkownicy forum Dolphina. Po przeprowadzaniu wstępnych testów, których wyniki możecie zobaczyć na poniższych wykresach, wydaje się, że słowa zaczynają się pokrywać z rzeczywistością.

5o2hn11-481x289

lb4h61v-481x289

Mimo że emulator jest jeszcze w fazie testowej, możecie go bez obaw przetestować samemu, wystarczy udać się na forum i pobrać aplikację. Nie zapomnijcie jednak, że do jego odpalenia trzeba dysponować odpowiednią konfiguracją sprzętową, niezbędny jest tutaj Windows 10 oraz odpowiednia karta graficzna, GeForce z serii 6xx, Radeon z serii HD 7xxx lub układ zintegrowany występujący w procesorach Intel Haswell.

 

Źródło, fot.: digitaltrends

Podziel się ze znajomymi: