Jeden z redaktorów niemieckiego magazynu gamingowego, Gamestar miał przyjemność grać w nadchodzącą produkcję CD Projektu przez całe dwa dni, bez jakichkolwiek ograniczeń. Teraz ujawnia wiele szczegółów na temat nowego Wiedźmina.
Wiedźmin 3: Dziki Gon zapowiada się aż nazbyt dobrze, czy gra spełni pokładane w niej nadzieje? Data premiery nieraz ulegała zmianie, jednak teraz to już pewne, 19 maja gra trafi do sklepów. Dotychczas byliśmy raczeni głównie suchymi faktami technicznymi na jej temat, obsługiwana rozdzielczość, ilość klatek na sekundę i temu podobne jednak Gamestar podczas swoich dwóch dni z nowym Wiedźminem zwrócił uwagę także na prawdopodobnie ważniejsze dla graczy aspekty gry. Skutkiem tego jest ponad 30 wniosków i odpowiedzi na pytania nurtujące graczy, które przeczytacie poniżej.
Wiedźmin 3 od strony gameplay:
- cztery poziomy trudności będą wpływać na umiejętności przeciwników z którymi przyjdzie się zmierzyć Geraltowi;
- scenariusze zadań pobocznych są nie gorsze od podstawowego wątku, nie będą powtarzalne;
- wrogowie nie będą się odradzać, a przynajmniej nie za często;
- na wyższych poziomach trudności nie przeżyjemy zbyt długo bez używania mikstur, a te będziemy mogli ulepszyć by zwiększyć ich efekt, trzeba jednak pamiętać, że większa dawka mocniej zatruwa organizm
- najlepsze miecze i resztę wiedźmińskiego ekwipunku będzie trzeba wytworzyć;
- wszystko co nasz bohater nosi przy sobie jest widoczne;
- dodatkowe torby wieszane na siodle pozwolą powiększyć limit noszonych przedmiotów;
- Geralt może okradać innych, lecz sam system wydaje się zbyt prosty, czegoś mu brakuje;
- znana z poprzednich części karciana gra, Gwint została odnowiona, a walki na pięści nie są już ciągiem Quick Time Eventów;
- po wykonaniu zlecenia będziemy mogli wytargować większą nagrodę w pewnym rodzaju minigry;
- Novigard oraz Ziemie Niczyje stanowią jedną mapę, większą od tej znanej ze Skyrim;
- odwiedzimy dwa naprawdę duże miasta: Novigard i Oxenfurt oraz ponad 25 pomniejszych;
- oprócz tego, istnieje aż 6 oddzielnych lokacji, włączając w to Kaer Morhen;
- lokacje naprawdę sprawiają wrażenie żywych, a sama gra pełna jest kosmetycznych szczegółów – jak choćby Płotka zatrzymująca się, by ukraść handlarzowi jabłko;
- świat nigdy nie wydaje się być pusty;
- fabuła jest bardzo rozbudowana i nieoczywista;
- zmiana raz podjętej decyzji przez wczytanie poprzedniego zapisu będzie trudna lub wcale niemożliwa;
- Sekwencje, podczas których grać będziemy Ciri zajmą 5-10 godzin i będą raczej przygodową grą akcji niż pełnoprawnym RPG.
Wiedźmin 3 od strony technicznej:
- Interfejs będzie w pełni spersonalizowany – to my będziemy decydować o tym, co jest widoczne na minimapie;
- podczas dwudniowej rozgrywki napotkano tylko kilka bugów;
- nikt nie spotkał dwóch takich samych NPC;
- broda Geralta rośnie w miarę upływu czasu;
- system zmiany pogody jest płynniejszy niż w jakiejkolwiek innej grze;
- gra jest znacznie bardziej brutalna i krwawa niż jej poprzedniczka;
- otwieranie drzwi następuje płynnie, bez potrzeby naciskania jakiegokolwiek guzika;
- brak ekranu ładowania podczas wchodzenia do budynków;
- ustawienia graficzne Ultra mają największy wpływ na otaczające Geralta rośliny oraz postaci;
- 900p dla Xboxa One potwierdzone;
- gra kontrolerem jest znacznie przyjemniejsza i płynniejsza od gry myszką oraz klawiaturą;
- przełączanie się pomiędzy kontrolerem, a klawiaturą jest bardzo szybkie i nie wymaga restartowania gry;
- patch w dzień po premierze potwierdzony.
Cóż… wszystkie fakty wskazują na to że Wiedźmin będzie grą idealną, oczekujecie premiery?
Źródło: NeoGAF,
Fot. TheWitcher