Które platformy social media pomogą Twojej firmie?
Zanim więc dane przedsiębiorstwo zdecyduje, z którego medium społecznościowego chce skorzystać, powinno dokładnie poznać wszystkie dostępne serwisy. Ich dokładny spis znaleźć możesz na blogu agencji PR E.C.H.O Communications. Zatrudnieni w tego typu agencjach specjaliści sprawdzą, czy wśród użytkowników danego kanału znajduje się odpowiedni target, czyli grupa, do której kierujemy swoją ofertę. Niezależnie od wybranego przez nas medium wszystkie działania marketingowe powinny być wykonywane systematycznie i zgodnie z ustalonym schematem. Jakie zalety mają poszczególne serwisy?
Bardzo popularnym narzędziem w świecie social mediów jest obecnie Facebook – czyli medium, które bardzo ułatwia budowanie trwałych relacji z klientami za pośrednictwem stron firmowych, pełniących funkcję wizytówki firmy. Jeżeli nie posiadamy odpowiedniego profilu na Facebooku, możemy w oczach naszego targetu wydać się firmą nieco przestarzałą, a w najgorszym przypadku po prostu niemodną. Bądźmy więc na czasie i jeśli sami nie czujemy się na siłach, zainwestujmy w pomoc profesjonalnej agencji social media.
Specjaliści z agencji social media oceniają, że podobne, koleżeńskie relacje pomiędzy firmą a klientem wytworzyć można również na Instagramie. Ten kanał społecznościowy skupia swoje funkcjonowanie wokół publikowanych przez użytkowników zdjęć i krótkich filmów opatrzonych tak zwanymi hashtagami, czyli dobranymi do tematu publikowanego materiału słowami rozpoczynającymi się od znaku „#”. Dobranie odpowiednich tagów pozwala firmom dotrzeć do interesującej je grupy odbiorców w łatwy i szybki sposób. Dobrze zrobione zdjęcia, krótkie podpisy i użycie najpopularniejszych tagów związanych z tematem publikowanych przez nas materiałów to przepis na sukces na Instagramie.
Inne platformy społecznościowe – Google Plus, Twitter, LinkedIn i Pinterest
Bardzo popularne jest dzisiaj także posiadanie przez firmy profili na platformach Google Plus i Twitter. Konto firmowe Google jest niezwykle cennym elementem całej machiny pozycjonowania stron, korzystnie wpływając na pozycję danej firmy w wyszukiwarce. Serwis Twitter przeznaczony jest natomiast dla firm, dla których aktualność i szybkość przekazywanej informacji jest priorytetem.
Narzędziem o nieco bardziej oficjalnym charakterze jest LinkedIn, który powstał w celu kontaktowania się zarówno z odbiorcami takimi jak klienci, lecz również jak partnerzy biznesowi oraz współpracownicy. Platforma ta przeznaczona jest do nawiązywania kontaktów stricte biznesowych oraz stanowi często również medium rekrutacyjne, w którym pracodawcy poszukują wykwalifikowanych pracowników do swoich firm.
Coraz częściej przedsiębiorstwa pojawiają się także na Pintereście, dając upust swojej kreatywności. W tym serwisie możemy tworzyć tablice, na których umieszczamy linki do powiązanych tematycznie zasobów.
A pamiętacie popularne kiedyś NK lub GG? Zapewne tak, bo jeszcze nie tak dawno to właśnie te platformy święciły triumfy w Polsce. Dziś polscy użytkownicy Internetu korzystają zwykle z mediów społecznościowych pochodzenia zachodniego i póki co, nie widać na horyzoncie serwisu, który porwałby publiczność internetową tak jak zrobił to chociażby Snapchat.
Publikacja: insane.agency