Najnowsza wersja testu API Overhead (1.5) oferuje wsparcie dla technogii Vulkan, zastępując tym samym promowane wcześniej przez AMD Mantle. Ten stosunkowo niedawno wprowadzony interfejs programistyczny wydaje się ciekawą alternatywą dla DirectX 12. Zwłaszcza że w przeciwieństwie do niego nie wymaga systemu operacyjnego Microsoft Windows 10.
Do niedawna Vulkan pozostawał w cieniu, ale teraz udowadnia że nie tylko DirectX może pozwolić na doskonałą grafikę i wydajność. Dowodem na to jest chociażby DOOM, który osiągał rewelacyjne rezultaty przy użyciu tego właśnie API.
Jaki natomiast jest cel w tworzeniu nowych interfejsów programistycznych? Otóż dzisiejsze gry wymagają coraz mocniejszych kart graficznych – i te spełniają swoje zadania, niestety zalewając przy tym procesor masą informacji, co często skutkuje efektem „bottleneck” – ograniczeniem karty graficznej przez CPU. API ma na celu optymalizować wykorzystanie wszystkich rdzeni procesora, tak aby wyeliminować niepożądane zjawiska.
Niestety, test API Overhead jest dostępny tylko w zaawansowanej oraz profesjonalnej wersji programu 3DMark.
Źródło: VideoCardz