To, że DirectX 12 może wprowadzić niemałą rewolucję do świata gier, wiadomo już od jakiegoś czasu, teraz jednak ujawniono kolejne niezwykle interesujące szczegóły.
Multiadapter to funkcja, która daje możliwość DX12 na wykorzystanie zintegrowanych układów graficznych w procesorach Intela lub AMD. W praktyce oznacza to, że deweloperzy będą mogli zaprzęgnąć do pracy pokłady mocy, które wcześniej leżały nie wykorzystane, to z kolei pozytywnie wpłynie zapewne na ilość generowanych klatek na sekundę w grach wykorzystujących tą technologię.
Jak ma działać to w rzeczywistości? W odróżnieniu od konfiguracji SLI czy Crossfire, Multiadapter pozwala na pewnego rodzaju rozgraniczenie między układami, dzięki czemu każde GPU może być adresowane oddzielnie i przechowywać indywidualne dane w swojej pamięci.
Microsoft przedstawił na konferencji związanej z DirectX 12 demo wspomnianej wyżej technologii, które wygląda naprawdę obiecująco. Spójrzcie sami na screeny poniżej:
Na koniec filmik prezentujący przepiękne demo powstałe w oparciu o DirectX 12. Jak widać na załączonych obrazkach, na czerwono zaznaczono ilość klatek generowanych przez dedykowany akcelerator Nvidia (nie wiadomo co to za konstrukcja), na zielono zaś widzimy klatki generowane we współpracy ze zintegrowaną grafiką. Obserwowany wzrost jest na poziomie 11%, co może nie robi aż takiego wrażenia, jednak należy brać pod uwagę, iż nie jest to ostateczna wersja nowego API oraz to, że dodatkową moc zyskujemy zupełnie za darmo.
Źródło, fot.: PCGAMER, blogs.msdn