E–Sport z dnia na dzień odgrywa co raz większą rolę w branży gier. Rosnąca popularność turniejów powoduje również wzrost dochodów płynący z transmisji. Wiele osób uważa jednak, że E–Sport to nie sport. Choć argumentów za i przeciw jest mniej więcej równo i społeczność jest bardzo podzielona, to Azjatycki Komitet Olimpijski uznał elektroniczne rozgrywki za na tyle wymagające, że zasługują na obecność na Igrzyskach Azjatyckich.
Najlepsi gracze Azji zadebiutować na tej imprezie będą mogli w 2022 roku, podczas Igrzysk Azjatyckich w Chinach, w mieście Hanghzou. Wcześniej E–Sport pojawi się na Igrzyskach Azjatyckich w Indonezji w 2018 roku jako pokaz mający wprowadzić widzów do nowej dyscypliny. Nie wiemy jeszcze w jakich grach rywalizować będą zawodnicy, aczkolwiek dużo mówi się o obecności gier MOBA, RTS i serii FIFA.
Jak myślicie, czy E–Sport może zostać konkurencją olimpijską? Bądź co bądź, Igrzyska Azjatyckie to druga co do wartości impreza, którą wyprzedza już jedynie Olimpiada. Jeśli gracze przyciągną widownię, która przyniesie zadowalające zyski to może być to bodźcem do wprowadzenia tej dyscypliny również na innych kontynentach, a jeśli zostanie wprowadzona na wszystkich to co stanie na przeszkodzie by wprowadzić ją również na Igrzyskach Olimpijskich? Warto też zwrócić jednak uwagę na fakt, że E–Sport w Azji jest dużo bardziej popularny niż na innych kontynentach.
Dajcie znać w komentarzach jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
Źródło: ocasia