Facebook zaczyna coraz głośniej wyrażać zaniepokojenie na temat narzędzi do blokowania reklam. Dopóki narzędzia blokujące reklamy służyły głównie użytkownikom komputerów stacjonarnych, Facebook nie reagował. Gdy jednak zaczęły się przenosić także na nasze telefony i tablety, największy portal społecznościowy zaczął dostrzegać problem.
Obecnie około 80% przychodów Facebooka pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, więc jeśli ich posiadacze zaczną również blokować reklamy, dla Facebooka oznaczać to będzie spore problemy. Zarząd firmy postanowił omówić tę kwestię podczas corocznego spotkania, podczas którego wyrażono zaniepokojenie wzrostem popularności tych urządzeń. Wprawdzie nie wymieniono oficjalnie żadnego producenta takiego oprogramowania, ale przedstawiciele dość wyraźnie zaznaczali, że ich istnienie może szkodzić interesom. Na razie nie wiadomo, czy portal zamierza podjąć w tej sprawie jakieś działania, ale niewykluczone, że trwają już prace nad różnymi scenariuszami. A jeśli firma zechce się tym zająć, to biorąc pod uwagę jej fundusze, z pewnością będzie w tym bardzo skuteczna.
A wy boicie się reakcji „fejsa” na reklamy?
Źródło: Facebook
fot.: Google