HTC nie czekało długo i udostępniło na YouTubie trzy filmy o ich najnowszym U11. Smartfon ten jest najważniejszą premierą roku dla HTC, które mimo że było androidowym pionierem, dzisiaj ma problemy z pozycją na rynku.
HTC postawiło na slogan „zaprojektowany, aby się wyróżniać” („Designed to Stand Out”) i tłumaczy, że telefon stworzony został z warstw minerałów wysoce załamujących światło, które były rozgrzewane i zaginane pod ogromnym ciśnieniem. Jedno jest pewne – dzięki takiemu designowi U11 wygląda naprawdę dobrze i w końcu posiada certyfikację IP67.
W drugim filmie HTC skupia się na aparacie, wykorzystywaniu Edge Sense, do np. robienia zdjęć, oraz na dźwięku w postaci nagrywania w 360 stopniach. Wspomniana jest również technologia USonic, której zadanie to mapowanie ucha i personalizowanie dźwięku tak, aby był on najbardziej immersyjny dla słuchacza.
Technologia Edge Sense otrzymała również własne wideo, w którym HTC podkreśla, że decyzja o wprowadzeniu takiego rozwiązania oparta jest o naturalność gestu ściśnięcia. Dzięki Edge Sense można chociażby otworzyć mapy, zatrzymać muzykę czy otworzyć nasz ulubiony kontakt. Ponadto HTC zapowiedziało współpracę z producentami apek, aby wprowadzić obsługę ich technologii jak najszybciej.
Widać, że HTC nie chce popełnić błędu, który zrobiło po premierze HTC 10, a tym błędem był słaby marketing. Mimo że 10 to smartfon, który śmiało mógł rywalizować z flagowcami w 2016 roku, marketingowcy przespali okazję i skończył jako niedoceniane urządzenie kupowane głównie przez fanów marki. U11 może nie ma ekranu zaginanego i w nowych proporcjach jak Galaxy S8 czy LG G6, ale ma szanse na bycie ciekawą alternatywą na rynku urządzeń mobilnych.
Źródło, fot.: GSMArena